A blogról

Férjünk, szüleink, nagyszüleink nem kis meglepetésére második babánk születésekor mosható pelenka használatára adtuk a fejünket. A környezetünkben a legtöbben ugyanígy rácsodálkoznak erre, hiszen ők is a sok robottal járó, higiénikusnak egyáltalán nem tűnő textilpelenkázásra asszociálnak, amely 20 évvel ezelőttig a moshatózással járt.



A szemlélet csak lassan változik, de mi látjuk a jövőjét és tapasztaljuk, hogy milyen sok hasonlóan gondolkodó anyuka van már hazánkban is. Úgy határoztunk, belevágunk mi is és megpróbálunk többet tenni a természetért, ill. környezetünkben is népszerűsíteni a környezetbarát pelenkázást.

Reméljük, mindenki megtalálja az őt érdeklő, érintő témákat a bejegyzések között - ha mégsem, szívesen vesszük az olvasók témajavaslatait!



2011. augusztus 17., szerda

Spórolás mosható pelenkával

Bori lányom 1 hónapos kora óta használok mosható pelenkát, vagyis immár 8 hónapja. Kezdtem az olcsóbb kínai pelusokkal, tetrával/prefivel + PUL külső, majd ahogy nőtt a gyerek és kevésnek bizonyultak a meglévő készletek nedszívó kapacitásai – no meg elkapott engem is a gépszíj – úgy gyarapodott a készlet márkás zsebesekkel, all-in-two-val, bambusz és pamutfrottír belsőkkel és nem utolsó sorban vastag, sajátkézzel varrt – bombabiztosnak igérkező – prefolddal.

Az első pelus beszerzése óta vezetem, hogy mennyit költöttem pelenkákra és egyéb kellékekre (papírbetét, pelenkazsák, mosószer, fottiszító). Még a kezdet kezdetén meghatároztam egy költségkeretet (54ezer Ft, amit 18 x 3000 Ft átlagos pelenkaárral becsültem), amit tartani szeretnék. A pelusaim nagyrésze újonnan vásárolt, de van pár használt pelenkám is (elsősorban külsők), no meg én is adtam el már kinőtt S méretű pelenkát. A jelenlegi állomány 56ezer Ft-ba került, vagyis sikerült betartanom a kezdetekkor meghatározott keretet. :)

Persze azt is mindig napra készen számon tartom, hogy mennyibe került volna ez a 8 hónap, ha eldobható pelenkát használok. Napi 8 pelussal (ami nálunk alulbecsüli az első 3 hónap fogyasztását, ugyanis Borit napi 10-12szer kellett pelusozni, ugyanis csak száraz pelusba szeretett bekakilni) naponta többször is és 40 Ft-os pelenka árral (ennél biztos többe került volna, ugyanis én Libero használó voltam az első gyereknél) számolva eddig 76ezret költöttem volna dobtam volna ki a szemétbe.


Ilyenkor persze egyből felmerül a kérdés, vajon számoltam-e a textilpelenka mosásához kapcsolódó költségekkel, vízzel, csatonadíjjal és mosószerrel a mosható pelenkánál - holott extra kiadások az eldobható pelus használata esetén is megjelennek (popsikrémek, extra ruha mosás (mert az eldobhatós  gyakran kifolyt)).

Viszont nekem nem sikerült  számszerűsíteni, hogy mennyit spórolok azzal magamnak és a környezetemnek, hogy nem termeltem kb. 2000 eldobható pelusnyi szemetet ez idő alatt, így mindenképpen hiszem, hogy kevesebb pénzt költöttem mosható pelenkára, mintha eldobhatót használtam volna.

Én - mivel 20ezer Ft-ot spóroltam - elkezdtem gondolkodni, hogy milyen új pelusfajtákat is kellene kipróbálnom a jövőben... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése