A blogról

Férjünk, szüleink, nagyszüleink nem kis meglepetésére második babánk születésekor mosható pelenka használatára adtuk a fejünket. A környezetünkben a legtöbben ugyanígy rácsodálkoznak erre, hiszen ők is a sok robottal járó, higiénikusnak egyáltalán nem tűnő textilpelenkázásra asszociálnak, amely 20 évvel ezelőttig a moshatózással járt.



A szemlélet csak lassan változik, de mi látjuk a jövőjét és tapasztaljuk, hogy milyen sok hasonlóan gondolkodó anyuka van már hazánkban is. Úgy határoztunk, belevágunk mi is és megpróbálunk többet tenni a természetért, ill. környezetünkben is népszerűsíteni a környezetbarát pelenkázást.

Reméljük, mindenki megtalálja az őt érdeklő, érintő témákat a bejegyzések között - ha mégsem, szívesen vesszük az olvasók témajavaslatait!



2011. december 8., csütörtök

Little Comfort méretes PUL külsők

Mikor elkezdtem a moshatózást, 1 hónapos volt a kislányom. Leginkább tetrát és prefit használtam PUL külsővel. Mivel az egyméretes külsők legkisebb méretre állítva is hatalmasak voltak rajta, beszereztem pár S méretű külsőt. Ezek nagyon jól működtek mindaddig, amíg a lányom elérte a 6 kg-t és bár a külsők 7 kg-ig voltak méretezve, állandóan átnedvesedett a comrésze, így új gazdát kerestem nekik. Eddigre már az egyméretes legkisebb méretébe is belenőtt a lányom, így eszembe se jutott M-es külsőbe beruházni és nem is értettem mi szükség lehet S méretűnél nagyobb méretes külsőre. 


Ahogy nőtt a lányom, úgy kezdett a tetra, prefi és zsebes pelenka egyre kevesebbnek bizonyulni, így elkezdtem bambusz nadrágpelenka belsőket használni. Igen ám, de a készletemben levő egyméretes külsők elsősorban prefihez voltak kitalálva, így nem fedték jól a nadrágbelsőket, aminek a vége gyakori ázás lett. Ekkor úgy döntöttem, hogy ha a gyártó az egyméretes bambusz belsőhöz méretes külsőt ajánl, annak biztosan megvan az oka és én is kipróbálok egy M méretű Little Comfort külsőt. 

Első ránézésre a külső nagyon kis egyszerűnek tűnt, így elég szkeptikus voltam. Különösen mert elég nagyra van méretezve és a 9 kg-os, vékony alkatú, 1 éves lányomra nagynak tűnt, combban kimondottan lazának. Mivel a méretes külsőkkel amúgy is ázott reggelre, gondoltam nem veszíthetek semmit és be is vetettem első éjszaka. 
Reggel meglepetten tapasztaltam, hogy nem nedvesedett át sehol, pedig a belsőn sok száraz anyag nem volt. A külső anyaga zsörszé, a szegély is az, és nem vezeti ki a nedvességet. Volt olyan reggel, hogy combban kicsit nedves lett, de a ruhát és a pelenkakülső többi részét nem áztatta át. Egyszerűsége ellenére ez lett a kedvenc éjszakai külsőm, mert megbízható. Másik nagy előnye, hogy nagyon gyorsan megszárad és mivel az éjszakai PUL külsőt én mindig kimosom a szaga miatt, így egy darab külsővel si tökéletesen elboldogulok, mert mosás után pár órával már használatra kész.


Az egyszínű külsők tépőzárral záródnak és 1 mm-es PUL-ból készülnek. Van a gyártónak mintás külsője is, amely nemcsak abban különbözik, hogy derékban patentos, de az anyaga is vastagabb, 2 mm-es PUL-ből készülnek és a szegélyezésük nem anyag, hanem gumi. Ezáltal a mintás külsők ránézésre nemcsak szebbek, hanem masszívabbak is. Mindkét külső típus jó bőre van méretezve, így szinte elképzelhetetlen számomra, hogy valamikor szüksége lesz a lányomnak L-es Little Comfort külsőre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése