A blogról

Férjünk, szüleink, nagyszüleink nem kis meglepetésére második babánk születésekor mosható pelenka használatára adtuk a fejünket. A környezetünkben a legtöbben ugyanígy rácsodálkoznak erre, hiszen ők is a sok robottal járó, higiénikusnak egyáltalán nem tűnő textilpelenkázásra asszociálnak, amely 20 évvel ezelőttig a moshatózással járt.



A szemlélet csak lassan változik, de mi látjuk a jövőjét és tapasztaljuk, hogy milyen sok hasonlóan gondolkodó anyuka van már hazánkban is. Úgy határoztunk, belevágunk mi is és megpróbálunk többet tenni a természetért, ill. környezetünkben is népszerűsíteni a környezetbarát pelenkázást.

Reméljük, mindenki megtalálja az őt érdeklő, érintő témákat a bejegyzések között - ha mégsem, szívesen vesszük az olvasók témajavaslatait!



2011. március 6., vasárnap

Pelenkateszt – FuzziBunz egyméretes zsebes pelenka


A sok gyönyörű színből először is a szín kiválasztása volt nehéz, mert a Fuzzi színei szerintem egyszerűek, életszerűek, csodaszépek. Végülis egy uniszex, halványzöld pelust vettem ki, amely „Mint”, azaz „menta” színnel van illetve.




Amikor kibontottam a pelenkát, a PUL felett puha polár belsőt , 2 db pihepuha frottír betétet és egy adag lukasztott gumiszalagot találtam. A gumiszalag pótlásra szolgál abban esetben, ha esetleg megnyúlna, elhasználódna. Ezzel máris egy jó pontot kapott tőlem a gyártó, ugyanis az itthon jelenleg kapható pelenkáknál létező probléma, hogy a gumit az ecetes öblítés „megeszi”, vagy csak idővel elöregszik és lehetetlen azt (kultúráltan) cserélni. A PUL első fogásra, de már ránézésre is valóban vízhatlannak tűnt.
Egy szó, mint száz, az első találkozáskor úgy éreztem, erről a pelenkáról jó véleményem lesz.

Az új, mentaszínű pelusunkat egyszer öblítettem ki a főpróba előtt, 30 fokon. Elég gyorsan megszáradt a külső pamutréteg is, a puha polárbelső és a betétek is. Nem szokásom kifordítani a zsebes pelenkát, hogy hamarabb megszáradjon a PUL oldali polárréteg is, de már alig vártam, hogy használhassam, ezért most megtettem, így pár óra múlva már be is avathattuk Blankával.

Első lépésként a megfelelő hosszt kellett beállítani, hogy jól illeszkedjen a baba combjának vastagságához. A megszokottal ellentétben ennél a márkánál nem patentokkal állítható a pelus mérete, hanem a combnál futó gumírozás szolgál. Mivel nem volt nálam a csomagolásként mellékelt papírcsík, ami az ajánlott méretezést is tartalmazza, a 6. lyukba állítottam a comboknál behúzott gumiszalagot. A szalag „feleslegessé vált” vége nagyon praktikusan visszagyömöszölhető egy kis nyílásba, amit kifejezetten erre képeztek ki a poláranyagon.






A 6. lyuk soknak bizonyult: amikor összepatentoltam a pelust, az szinte kicsi lett, így inkább egy mérettel lazábbra állítottam, azaz az 5. lukba, ami remekelt is aztán több órán át (bár legközelebb még engedek egy lyukat).



A pelenkához járó, 2 db puha fottírbetét közül az egyik S-es, a másik M/L méretű. Mivel Blanka nem törpevízmű, ezért az S-es betétet választottam, remélve, hogy elég lesz.


Kíváncsi voltam, hogy a (legutóbb ausztrál kutatók által) javasolt pelenkázási idő, azaz 3 óra elteltével milyen állapotban találom a pelust. Nagy örömömre a külső felület teljesen száraz volt, azaz a Fuzzi belső PUL rétege tényleg nem engedi át a nedvességet. A belső polár réteg az elvártaknak megfelelően picit nedves lett, az S-es betét pedig jól felszívta a pisit. Semmi szivárgás, combnál ázás, kifolyás – tökéletesen működött! És mivel csak enyhén lett nedves a belső polár réteg, kiteregettem szellőzni-száradni, hogy ha megszárad, újra bevetem, a még száraz nagyobbik betéttel.
A vízzáró PUL rétegnek köszönhetően akár úszópelenkának is használható.




Összehasonlítási alap nálam egy kínai zsebespelus volt, amely 1 db frottírbetéttel kb. 5 kilóig kb. 2 óra alatt nedvesedett át, később viszont már combnál is, elég komolyan.

Blanka a teszt idején 5 hónapos, 69 cm és 6,5 kg volt. Combvastagságát átlagosnak mondanám, mivel eddig minden típusú és márkájú pelenka jó volt rá, nem folyatott.

És hogy szakmámnál maradjak ;): 5-fokú skálán értékelve a pelenkát (ahol az 5 jelenti a legjobb, az 1 pedig a legrosszabb véleményt), a következőképpen osztályoznám:

Könnyű használni: 5 (betétet bele, papírt rá, összepatentol)
Külcsíny: 5 (jó fogás és szép, természetes szín)
Záródás: 5 (erős patentok, 2(!) sorban)
Méretállítás lehetősége: 5 (derékban is és a gumival hosszra)
Nedvszívás: 5
Csomag a popón: 4
Bővítési lehetőség: 5 (a zsebbe további betét tehető)
Minőség: 5


Magyarországon itt kapható: http://www.tarka-barka.hu/

Vélemények a pelenkáról, külföldről:
http://www.babyworld.co.uk/information/reviews/product.asp?id=290 


***** Kibővítem a bejegyzést 18 hós korban készült képekkel. A pelus szinte teljesen ki van engedve, minden gumija az 1-es állásba van gombolva a combban.

                                               

 

 

3 megjegyzés:

  1. volt szerencsénk ezt a pelenkát is ki próbálni. ez a pelus egy kisebb csomagot képez, a comb gumirózás állíthatósága nagyon tetszik.
    szép színei vannak, azért jó lenne, ha lenne mintás is belőle :-)

    VálaszTörlés
  2. Na szóval (elég valószínűnek tartom, hogy zsebespelenka párti leszek) ahogy a HH, ezzel is nagyon meg vagyok én és Lucababám elégedve, kis csomag, a gumírozás és a patentozás tökéletes, gyönyörűen áll rajta, se a kakinak-se a pisinek esélye nem volt szökni ill. a pocin sem hagyott nyomot, és a SZÍN (mi a piros-watermelont választottuk egyenlőre) vmi gyönyörű már a legnagyobb gondot jelenleg az okozza, hogy a következő szín milyen legyen ;) mert,h biztos lesz következő :))))

    VálaszTörlés
  3. Egy kedves vevőnk levelét másolom be:

    "Több féle pelenkát rendeltem (pontosan 5 félét) kipróbálásra, ezek közül a Fuzzibunz jött be a legjobban, ezért rendeltem most még belőle. Most két márkát használok felváltva, a Pop-In-t és a Fuzzibunz-t. Előbbi nekem jobban tetszik,
    egyszerűbbnek érzem a használatát, valahogy finomabbnak tűnik az anyag, és
    sokkal jobban áll a baba popsiján, nem olyan nagy. Utóbbinál viszont a dupla gumi
    ellenére combrésznél gyakran átnedvesedik. a combgumik kicsit erősek, megnyomják a baba combját, pedig az én babám elég vékony.
    A Fuzzibunz nagyobb csomag a gyereken, de szinte soha nem folyik ki belőle semmi. Néha combrészen ez is átnedvesedik, de nagyon néha. Tetszik, hogy
    ilyen finom puha a belseje, és a sok patent segítségével nagyon jól méretre lehet igazítani. Tetszik, hogy egy nagyobb meg egy kisebb betét is jár hozzá. Egyedül azon szoktam tűnődni, nem meleg-e ilyenkor, ebben a hőségben. Emellett könnyen szárad, a napon fél nap alatt megszáradnak, míg a Pop-in betéteknek másfél nap is kell, melegben is."

    VálaszTörlés